Capaciteitsonderzoek kruispunten € 25.000 nadeel (incidenteel)
Dit verkeersonderzoek is nodig om te bepalen welke kruispunten aangepast moeten gaan worden in verband met (toekomstige) capaciteitsproblemen. Voor 2021 vragen wij u incidenteel € 50.000 beschikbaar te stellen voor onder andere Capaciteitsonderzoek diverse kruispunten Lingewaard; verkeersonderzoek 2-zijdige ontsluiting Essenpas; onderzoek verkeersveiligheid rotondes en herkomstbestemmingsonderzoek Lingewaard.
Schoonmaken infrastructuur € 50.000 nadeel (incidenteel)
De beeldkwaliteit B wordt binnen de bestaande budgetten niet gehaald. Verbetering door het werk in eigen beheer uit te voeren is vooralsnog niet efficiënt gebleken. Er is geen garantie voor de continuïteit van de inzet mede omdat het eigen materieel waarin geïnvesteerd moet worden gevoelig is voor storingen. Daarom zijn we opnieuw in gesprek met de lokale aannemers om te kijken op welke manier verbetering binnen de bestaande budgetten wel mogelijk is.
Beweegbare afsluiting Huissen € 66.500 nadeel (structureel)
Bij de realisatie van deze afsluitingen in het centrum van Huissen was de focus gericht op het plaatsen van de voorzieningen. Om te zorgen dat de beweegbare afsluitingen ook tijdig worden onderhouden is een onderhoudscontract afgesloten. Daarmee garanderen we de bedrijfszekerheid én het snel anticiperen op schade en storingen. De kosten voor dit contract zijn niet meegenomen in de besluitvorming en deze omissie zetten we nu recht.
Technische wijzigingen
Woerdsestraat Gendt: verbetering wegdek en trottoirs (investering budgetneutraal)
Tegelijk met de verbetering van de riolering verbeteren we ook de trottoirs en het wegdek. Een deel van de investering (€ 87.000) komt ten laste van het Gemeentelijk Rioleringsplan. Een ander deel komt ten laste van wegen. De afschrijvingslasten hiervoor (jaarlijks euro 2.900 vanaf 2021) dekken we volledig uit de bestemmingsreserve rehabilitatie wegen.